Національний гірничий університет — відповідність Часу
            Новини кафедри та університету
17.12.2012

Логісти відкривають нові обрії

Цього року вперше у Національному гірничому університету на кафедрі менеджменту виробничої сфери було відкрито ліцензований набір на магістратуру зі спеціальності «Логістика». Отже, наша група МЛ-12м є першою групою майбутніх логістів – професіоналів своєї справи.

29 листопада ми разом із викладачами кафедри менеджменту виробничої сфери А.В. Баранець, Ю.С. Папіж і О.І Симоненком під чуйним керівництвом нашого завідувача професора  Василя Яковича Швеця відвідали підприємство ТОВ ПП «ЗІП» у м. Дніпродзержинську, яке є сучасним високотехнологічним виробником лакофарбових і клейових матеріалів, а також входить до п'ятірки найсильніших компаній у своїй галузі на території СНД. 

Історія підприємства починалася з «гаражного виробництва» клею, але на сьогоднішній день досягла розмірів величезної корпорації з сучасним заводом, власної дослідною лабораторією і філіальною мережею. Продукція нагороджена безліччю премій, відома не тільки в межах України, але і на території Европи та Росії.

Першим пунктом екскурсії була гордість підприємства, а саме - автоматизована технологічна лінія з виробництва водно-дисперсійних лакофарбових матеріалів, виготовлена іспанським виробником обладнання «Oliver & Batlle» за індивідуальним проектом, яка запущена в експлуатацію у 2010 році. Потужність лінії становить 12 тис. т продукції за рік з можливістю збільшення продуктивності до 20 тис. т. Рівень автоматизації дозволяє практично виключити вплив людського фактору на якість продукції і задіяти для супроводу технологічного процесу від подачі сировини до виходу готової продукції всього два працівника. Сьогодні це єдина лінія з таким рівнем автоматизації і технологічної оснащеності у лакофарбової галузі України.

Як зазначив провідний менеджер з логістики  Максим Володимирович Неклеса, підприємство повністю забезпечує не тільки свої потреби у пакувальному матеріалі, але і потреби інших підприємств. Це стало можливим тільки завдяки тому, що у 2007-2008 рр.. «ЗІП» встановив новітні автоматичні лінії Soudronic, Sabatier, Bodypack, Bibra по виробництву ексклюзивних банок та відер з кришкою «Майстер». 

Варто зазначити, що ТОВ ПП «ЗІП» вибрало вдале місце розташування своїх виробничих потужностей, а саме на базі вже досить розвиненої логістичної інфраструктури, де значна частина виробничих приміщень, а також, що є дуже важливим - залізничні під'їзні шляхи, залишилися підприємству у «спадок». Завдяки такій близькості до під'їзних шляхів «ЗІП» значно економить кошти на транспортування необхідної сировини і готової продукції, маючи доступ майже до будь-якої точки, що входить до залізничної транспортної системи.

Також для зручності підприємство використовує свої власні терези, що дозволяють вимірювати масу вагонів і вантажних машин до і після вантажно-розвантажувальних робіт. Таким чином чітко контролюється фактична кількість сировини і готової продукції при вході і виході з логістичної системи підприємства, що дозволяє здійснювати повноцінний облік матеріальних потоків. Використовуючи такі ваги, ТОВ ПП «ЗІП» платить за сировину рівно стільки, скільки було відвантажено йому за фактом, а також захищає себе від можливих втрат при перевезенні сипких та інших видів вантажів, при цьому зберігаючи хороші партнерські відносини з постачальниками.

Наступним пунктом екскурсії була складська інфраструктура підприємства, на яку магістри - логісти звернули особливу увагу. У 2008 р. керівництвом ТОВ ПП «ЗІП» було поставлено завдання щодо вирішення проблеми нестачі складських площ, які були «вузьким місцем» у ланцюзі постачань. Перед директором з логістики Калюжною Світланою Анатоліївною та її командою було поставлено питання: яким чином можна оптимізувати показники ефективності роботи складу (час, витрати при зберіганні, тощо) та зменшити кількість помилок і пошкоджень при обробці вантажів? Було розглянуто два варіанти: будівництво додаткових складських площ або оптимізація організації роботи існуючих складів. Розрахунки ефективності кожного проекту дозволили прийняти другий варіант. Після цього було обрано найбільш оптимальну систему складування, а також проведено тендер для визначення найбільш надійного партнера для проектування та монтажу складської системи. Сучасний складський комплекс ТОВ ПП «ЗІП» містить в собі склад сировини, склад готової продукції і склад комплектації замовлень, робота яких здійснюється на базі інформаційної системи управління складом (WMS). Склад готової продукції підприємства являє собою гравітаційну стелажну систему для піддонів під ухилом, що зображено рис. 1. Робота на такому складі організована таким чином: піддони розмірами 1200x800 мм і масою 200 ... 1000 кг. рухаються під дією сили тяжіння (без споживання електроенергії) по роликовим конвеєрам під ухилом 4% від зони завантаження до зони розвантаження.

Малюнок1 - Гравітаційна стелажна система для піддонів під ухилом

В основі дії використання гравітаційних стелажів лежить принцип FIFO (First In First Out), тобто в першу чергу вивантажується те, що першим завантажується. Нова продукція, що завантажена у гравітаційний стелаж в зоні завантаження, самостійно переміщується до зони вивантаження. За словами завідувача складом дана система має наступні переваги:

- вимагає невеликого простору і економить до 30% вже існуючої площі складу;

- забезпечує швидкий доступ до товарів, що зберігаються, завдяки роздільним зонам навантаження і вивантаження товару, а також сучасної інформаційної системи управління складом;

- зменшує час обробки вантажу за рахунок його самостійного переміщення під дією сили тяжіння, що прискорює вантажообіг складу в цілому;

- знижує необхідний час роботи складської техніки за рахунок скорочення прогонів між рядами стелажів.

Впровадження даної складської системи на підприємстві дозволило підвищити у кілька разів продуктивність працівників складу та ефективність використання дорогої вантажної техніки, зменшити відсоток помилок при комплектації з 70% (у пікові навантаження) до 0,8%, забезпечити стабільну команду робітників та конкурентну заробітну плату, а також прискорити процес обробки і комплектації замовлень.

Як зазначив начальник виробництва  Павло Сергійович Марущак фахівець, підприємство має митний склад, на якому зберігає нерозмитнені товари від постачальників, що дозволяє значно заощадити кошти. 

Що стосується розподільчої логістики, то продукція підприємства завжди доступна в будь-якій точці України завдяки власній мережі філій (31 філія), які знаходяться у всіх містах України з населенням понад 100 тисяч осіб. За кожним клієнтом філії закріплений персональний менеджер, який забезпечує максимально комфортне обслуговування і виконання всіх побажань клієнта. На кожній філії є транспорт для мобільного здійснення доставки продукції клієнту.

Таким чином, спеціалізована екскурсія такого рівня була першою у нашій навчальній практиці, і ми щиро сподіваємося, що далеко не останньою. Вона ще більше розпалила в наших серцях бажання і прагнення до вивчення саме логістики та її інфраструктури. Наочно розглянувши та ретельно ознайомившись всі тонкощі впровадження концепції логістики на даному підприємстві, наша дружна компанія майбутніх колег до кінця усвідомила всю важливість цієї галузі, яка полягає не тільки в тому, що процес постачання сировини, управління матеріальними ресурсами, виробництво і збут продукції стає цілісним, але і в тому, що у підприємства з'являється зовсім новий погляд на організацію всіх бізнес-процесів у єдину взаємозв'язану систему.

І ми щиро, від усієї душі, вдячні всім, хто брав участь в організації цього свята сучасної логістики для нас

Актив групи МЛ-12м разом з викладачем кафедри менеджменту виробничої сфери Папіж Ю.С.


До списку



© 2006-2017 НГУ Інформація про сайт